Lov na vreme

0
5


NAŠ predstavnik na Bijenalu u Veneciji 2013, multimedijalni umetnik Vladimir Perić i istoričarka umetnosti Milica Stojanov, priredili su na Kosančićevom vencu, u Prodajnoj galeriji „Beograd“ – „Fotosafari“. Reč je o postavci životinjskih portreta napravljenih od futrola starih, analognih foto-aparata. „Kao niz kožnih posmrtnih maski stvorenih od ruina prethodnog vremena, kao veselo ogledalo prolaznosti i zaborava, ovi živahni životinjski likovi su svedočanstvo nestajanja,“ objašnjava u predgovoru kataloga Milica Stojanov, koja zajedno sa Perićem stvara i deceniju dug projekat „Muzej detinjstva“. Neke od četrdesetak životinja sa izložbe koja će biti otvorena do 28. septembra, bile su i deo postavke „Nema ničeg između nas“, predstavljene pre dve godine u Veneciji. – Na početku i kraju ove priče su životinje – kaže Perić za „Novosti“. – Od životinjske kože prave se futrole, koje su odslužile svoj vek upotrebe od 20-30 godina, a potom su bačene na buvlje pijace. Tu ih mi nalazimo, potom paramo i sečemo, i od njih pravimo umetničke objekte, portrete životinja. Onda sledi novi lov – foto-safari, slikamo ih digitalnim aparatima. Za portrete životinja namerno nismo koristili nove, već stare materijale, jer te odbačene kožne futrole u sebi imaju ono što je nama važno, a to je akumulacija vremena. Kako nam predočava umetnik, objekti koje on i Milica Stojanov, zajednički, ručno šiju i lepe, nastaje iz istovremene destrukcije i konstrukcije (od kože ubijenih životinja nastale su futrole, koji se uništavaju da bi ponovo dobile obeležja duhovito reinkarniranih životinjskih likova). Fundus „Muzeja detinjstva“, priča Perić, za koji od 2006. godine skupljaju predmete nastale od 19. veka do današnjih dana, i povremeno ih izlažu, već je toliko veliki da bi mogao da dobije stalnu adresu: – Sada je utopijski i razmišljati o tome, jer ni postojeći muzeji ne rade, a i oni koji su otvoreni opstaju sa minimumom sredstava. Za umetnost i umetnike, čini mi se nikada nije bilo teže, jer je u ovom vremenu marginalizovano sve što ne donosi profit. Sa tim se susrećemo na svakom koraku. Recimo, tamo gde je bila zemunska galerija 101, sada je – kockarnica. Umetnici su sve više upućeni da svoja dela predstavljaju preko interneta, što sigurno ne može da nadomesti direktan susret sa publikom u izložbenom prostoru. A da od svog „Muzeja detinjstva“ Vladimir Perić i Milica Stojanov ne odsutaju, govori i namera, da dogodine, u nekom galerijskom prostoru, naprave retrospektivu ovog projekta. „MUTANTI“ U PODGORICI I DOK beogradska izložba još traje, ovaj kreativni tandem otvoriće novu, u podgoričkom Centru za savremenu umetnost. Postavka „Digitalni mutanti“ za temu ima biljni i životinjski svet, „propušten“ kroz skener. Eksponati, zahvaljujućui ovoj tehnologiji, dobijaju jedan futuristički izgled, pa gušter „slikan“ skenerom, postaje mutant sa pedesetak nogu.
Source: Kultura

POSTAVI ODGOVOR